Is de digitale receptie de toekomst?

Digitale receptie, zou dat de toekomst zijn? In plaats van een levende receptionist een scherm, met een virtuele meneer of mevrouw die mensen ontvangt. Waarschijnlijk een mevrouw, en omdat het toch virtual reality is, waarom niet meteen Michelle Pfeiffer of Angelina Jolie? Nou, misschien niet deze dames, want die leiden wel erg af, natuurlijk, bovendien zul je behoorlijke rechten moeten betalen om hen je digireceptie te laten bemannen. Maar een mooie dame behoort zeker tot de mogelijkheden. Deze dame kan dan meteen de gegevens opnemen, eventueel met spraak naar tekst technologie, en ze vertelt waar ze heen kunnen gaan, of waar ze kunnen wachten tot ze opgehaald worden. Ondertussen gaat er ook een seintje naar jouw medewerker die met deze cliënt te maken heeft.

De mogelijkheden van een virtuele receptie

Het bovenstaande is nog maar een greep uit de mogelijkheden die deze onbemande digitale receptie je biedt. De computer kan op een zeer efficiënte manier alles doen wat een receptionist doet, en je hoeft geen receptioniste te betalen. Bovendien kan een bezoeker ook informatie opvragen via zo’n scherm, want het kan interactief gemaakt worden. Je kunt ook kiezen voor een videoreceptie, waarbij één receptioniste meerdere ontvangstplekken kan bedienen, of jouw bezoeker direct in contact kan komen met de medewerker die hij nodig heeft.

Je klant hoeft niet lang te wachten: je kunt eventueel meerdere schermen neerzetten bij een drukbezochte balie. En als het nodig is kan er via videocontact ingegrepen worden.

Digitale bezoekersregistratie

Narrowcasting schermOmdat deze digireceptie natuurlijk via de computer verloopt, kan ook de registratie van bezoekers digitaal verlopen, en automatisch toegevoegd worden aan een database. Je kunt zelfs bezoekers bij binnenkomst een aantal gegevens in laten vullen, zodat je direct over alle benodigde gegevens beschikt zonder dat een medewerker daar tijd aan hoeft te besteden. Bijvoorbeeld in de gezondheidszorg zal dit veel tijd schelen. En als je dan ook een thee- en koffieautomaat er neerzet, hoeft ook niemand meer met thee of koffie te gaan sjouwen, en als je de wachtruimte annex thee en koffieruimte een beetje mooi aankleed, zullen bezoekers zich welkom voelen

Verschillende mogelijkheden in schermen

Ieder bedrijf zal zijn eigen wensen hebben wat betreft het scherm waarmee het bezoekers wil ontvangen. Je kunt bijvoorbeeld gebruik maken van een touchscreen tafel, zodat een bezoeker terwijl hij zit gegevens in kan toetsen en vragen kan stellen. Een digitale zuil is ook een mogelijkheid, dit biedt veel interactieve mogelijkheden. Het beste kun je eens gaan kijken bij een bedrijf dat digitale schermen aanbiedt en plaatst.

Facebook12
Twitter4